Vimpo Yol MakinalarıİLETİŞİMİLETİŞİMMENÜ

ASFALT DİSTRİBÜTÖRÜ

Asfalt Nedir?

Asfalt, agrega, bağlayıcı ve dolgu karışımıdır. Asfalt karışımları için kullanılan agregalar kırılmış kaya, kum, çakıl ve ya cüruf olabilir. Agregaları yapışkan bir karışım halinde bağlamak için bir bağlayıcı kullanılır. Yaygın olarak, bağlayıcı olarak bitüm kullanılır.

Asfalt esas olarak yolların döşenmesi için kullanılsa da, çeşitli amaçlar için de kullanılabilir. Asfaltın çok yönlülüğü, onu bu kadar yaygın olarak kullanılan bir malzeme yapar. Dünyanın asfalt yollarının çoğu, en yoğun trafik koşullarında iyi performans ve dayanıklılık sağlayan asfaltla kaplanmıştır. Asfaltlar, çok çeşitli iklim ve trafik koşullarında iyi performans ve dayanıklılık sağlar.

Asfalt Distribütörü Nedir?

Asfalt distribütörü makinesinin ana işi, bir yol yüzeyine yapışkan ve ya bağlayıcı kaplama uygulamaktır. Asfalt distiribütörleri, çok sayıda özel amaçlı ataşmana sahip, kamyona monte edilmiş, yalıtımlı bir tanktır. Kaplama üzerine püskürtüldüğünde, işlem mevcut ve yeni kaplama katmanlarını bir arada tutmak için bir “yapıştırıcı” işlevi görür.

Asfalt distribütörü, yalıtımlı depolama ve ısıtma tankı, açık alev ısıtma sistemi, asfalt pompası, düşük basınçlı hava üfleyici, sirkülasyon ve püskürtme sisteminden oluşan bir ünitedir. Bileşenleri çalıştırma gücü PTO tahriklidir. Bitüm ve bitüm emülsiyonlarının serilmesinde hassas, güvenli ve kolay kullanımı garanti etmektedir.

Distribütör tankları, asfalt emülsiyonları, bitüm, yapışkan kaplama gibi yağ bazlı malzemelerin karayollarında, otoparklarda ve araba yollarında ve stabilizasyon çalışmalarında güvenli bir şekilde taşınması, depolanması ve püskürtülmesi için tasarlanmıştır. Herhangi bir makine gibi, asfalt distribütörlerinin de düzgün çalışması için bakımlarının iyi yapılması ve kalibrasyon için düzenli olarak kontrol edilmesi gerekir.

Asfalt Distribütörü Fiyat

Asfalt Distiribütörü Fiyatları, oransal / manuel ve bir çok özelliğe göre değişmektedir. Satılık Asfalt Distribütörü Fiyatı ve daha detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilir, uzmanlarımızdan bilgi alabilirsiniz.

Asfalt Distribütörü Kullanma Kılavuzu

Vimpo Asfalt Distiribütörü çalıştırılmadan önce gerekli seviye kontrolleri yapılır. Brülör yakıt tankı,hidrolik yağ tankı, temizleme tankı, şartlandırıcı yağ seviyelerini kontrol edilir. Ardından araç çalıştırılır. Araç hava Tankının hava ile dolması beklenir.

Vites boştayken PTO açma tuşuna basılır. Ayak yavaş bir şekilde frenden çekilir. Manuel vitesli arabalarda vites boştayken ve ayak debriyajdayken PTO açma tuşu açılır ardından ayak yavaşça debriyajdan geri çekilir. PTO açma butonu hidrolik aksanların devreye girmesini sağlar.

Kabin İçi Ön Kontrol Paneli

Vimpo VAD Asfalt Distribütörlerinde güç tuşu ortadayken iki kontrol paneli de kapalı olur.Kontrolün arka ve ön panel arasına geçişini sağlamak için bu tuş kullanılır. Yeşil olan tuşla püskürtme barlarının hareketini kontrol etmek için kullanılır. Orta ana bar indir kaldır, sağ ek bar ve sol ek bar tuşları katla aç yapılır. Kırmızı olan butonlar orta ana bar sağ ve sol ek barın katlanıp toplandıktan sonra yerlerine kilitlenmesi için kullanılır. Pompa debisi tuşu ile asfalt pompasının debisi, motor devri ayarı yapılır.

Ön kontrol paneli ile püskürtme barlarında bulunan her üç nozül grubunu kontrol eden pistonların açılıp kapanması sağlanır. Herhangi birden fazla grup tuşu aynı anda açılabilir. Bir işlem sırasında iken püskürtme başlat butonu açık olmadan bu gruplar açılıp kapanmaz. Ön kontrol panelinin ortasında sirkülayon kontrolleri için fonksiyon tuşları bulunur. Bu tuşlardan aynı anda birden fazlası açık olmamalıdır.Birden fazla işlem yapılacaksa sırayla tek tek uygulanmalıdır.

Otomatik püskürtme dışında tuşların aynıları arka kontrol panelinde de bulunmaktadır. Arka kontrol panelinde işlem yapılması için ön kontrol panelindeki güç butonu arka panele geçirilmelidir. Paneller arası güç aktarırken iki panelde de bulunan ortak tuşların aynı yerde olmasına dikkat edilmelidir.

Arka Kontrol Paneli

Arka panele geçmeden önce sigorta kutusunda bulunan güç tuşları kaldırılır. Sırasıyla ara güç tuşu, brülör bir ve brülör iki güç tuşlarıdır. Arka Panel ısıtma için kullanılan brülör tuşları vardır. Soldaki brülör bir tuşu alt seviyede bulunan brülörü sağdaki brülör iki ise üst seviyede bulunan brülörüaçmak için kullanılır.

İnvertör üzerinde bulunan boş prize burada bulunan fiş takılarak tuş açılır. Tank içinde bulunan malzeme seviyesine göre istenilen brülörlerin tuşlarını panel üzerinden açtıktan sonra ortada bulunan kontrol ekranından ulaşılması istenilen sıcaklık değeri ayarlanır. Bunu yapmak için üzerinde set yazan tuşa bastıktan sonra üzerinde üzerinde ok olan tuş yardımıyla istenilen sıcaklık değeri girilir. 3 saniye tuşa basılmadığında seçim yapılmış olur.

Ekranda yukarıda yer alan değer tank içerisindeki anlık sıcaklık aşağıdaki ise ulaşmasını istediğimiz değeridir. Açık olan brülörler tank içindeki malzeme istenilen sıcaklığa gelene kadar çalışır ve istenilen sıcaklığa ulaşıldığında otomatik olarak ateşlemeyi durdururlar. Brülörleri kapatmadığımız sürece malzeme sıcaklığı isten,len değerin iki derece altına indikten sonra brülörler tekrardan otomatik olarak çalışırlar.

Sirkülasyon Kontrolleri Fonksiyon Tuşları

Geri Emiş: Bu fonksiyon operasyon sonrasında püskürtme barları içinde kalan malzemenin tekrar tanka döndürülmesi istenildiğinde kullanılır. Bu işlem için öncelikle geri emiş butonu açılır. Pompa debisi butonu ile pompa debisi arttırılır. Yaklaşık 300 dev/ dak yeterli bir değerdir. İki-üç dakika bekledikten sonra pompa debi sıfırlanana kadar azaltılır. Sonrasında geri emiş butonu kapatılır.

Tank Dolum: Tank dolum işlemi ile malzeme dolumu gerçekleştirilir. İki şekilde malzeme doldurabilir. İlki tepede bulunan menholü kullanılarak doldurulur. İkincisi ise tank dolum fonksiyonunu kullanarak doldurulur. Bu işlemi yapmak için borunun kağapı açılarak spriral hortum takılır. Spiral hortumun diğer ucu dolumunu yapılacak hazneye daldırılır ve tank dolum butonu açılır. Pompa-Debi butonu ile devir arttırılır. İşlem bittikten sonra debiyi düşürerek devir sıfırlanır ve tank dolum butonu kapatılır.

Tank Sirkülasyon: Tank sirkülasyon işlemi ile tank içindeki malzemeyi bütün borulardan geçirerek tekrar tankın içine boşaltımında kullanılır. Genelde brülör çalışırken ısınan malzemenin sirkülasyonunu sağlamak için yapılır. Bunun için tank sirkülasyon butonunu açtıktan sonra pompa debi butonundan devir arttırılır. İşlem bittikten sonra debi düşürülerek devir sfırlanır ve tank sirkülasyon butonu kapatılır.

Manuel Püskürtme: Manuel püskürtme işlemi ile püskürtme barlarını kullanmak yerine el barı ile işlem yapılmak istenildiğinde kullanılır. El barı yerine takılır ve vanası açılır. Manuel püskürtme butonu açılılarak pompa debi butonu ile devir arttırılır. İşlem bittikten sonra debi düşürülerek devir sıfrılanır. Manuel püskürtme butonu kapatılır. Ardından el barının vanası da kapatılmalıdır.

Tank Boşaltma: Tank boşaltma işlemi iki şekilde gerçekleştirilebilir. Tank içindeki malzeme püskürterek boşaltılabilir ve ya başka bir hazneye spiral hortum yardımıyla boşaltılabilir. Tank dolum borusunun tam karşısında bulunan tank boşaltma borusunun kapağı açılır, spiral hortum takılır. Spiral hortumun diğer ucu boşaltım yapılacak diğer hazneye daldırıldıktan sonra tank boşaltma butonu açılır. Pompa-Debi butonu ile devir arttırılır. İşlem bittikten sonra debi düşürülürek devir sıfırlanır. Tank boşaltma butonu kapatılır.

Ara Pompa: Ara Pompa işlemi bir yerden başka bir yere malzeme aktarmamız gerektiğinde asfalt distribitörünün pompası kullanılmak istenildiğinde uygulanır. Tank dolum ve tank boşaltma kapakları açılarak iki tarafa da hortumlar bağlanır. Sonra ara pompa fonksiyon tuşu açılarak pompa-debi butonundan devir arttırılır. İşlem bittikten sonra debi düşürülerek devir sıfırlanır. Ara pompa butonu kapatılır. Bu işlem sırasında aktarımı yapılan malzeme hiçbir şekilde tank içerisindeki malzeme ile karışmıyor. Sadece pompa içinden geçerek diğer tarafa boşaltım yapılır.

Mazotla Temizleme: Her gün operayon bittikten sonra mazotla temizleme yapılmalıdır. Bu işlem sayesinde barlar, avanalar, nozüller içinde kalmış olan malzemenindonup bir sonraki operasyonda engel oluşturmasının önüne geçilir. İşlemi yapmak için mazot vanasını ve püskürtme vanalarından biri açılır. Sonrasında mazotla temizleme butonu açılarak debi arttırılır. İşlem bittikten sonra debi düşürülerek sıfırlanır ve buton kapatılır. Bütün işlemler bittikten sonra serim yapılmak isteniyorsa kabinde bulunan ön kontrol panelini kullanmalıyız.

Asfalt Distribütörü F Tuşları: F1 tuşu ile açılan ekranda dökülen malzeme miktarı, kat edilen mesafe, radarın okuduğu hız değeri, metrekarey dökülmesi istenilen malzeme miktarı, anlık dökülen malzeme miktarı, malzeme cinsi, malzeme sıcaklığı, olması gereken asfalt pompası devri ve anlık devir gibi bilgiler gösterilir. F2 tuşu katedilen mesafe raporu, F3 serilen malzeme raporu, F4 pompa verileri raporu ve F5 brülör kontrollerini gösterir.

Vimpo VAD Asfalt Distribütörü set tuşları ise operasyon için olan seçimleri hafızaya almak için kullanılır. Bunun için otomatik püskürtme açıkken ve F1 ekranındayken panel üzerinde bulunan pompa debi butonları yardımıyla dökülmesi gereken miktar ayarlanır. İstenilen değere ulaşılınca Set 2 tuşuna basılı tutularak hafızaya alınır. Sonraki operasyonda da aynı serim miktarı istenildiğinde baştan ayarlamak yerine sadece Set 2 tuşuna basılı tutularak otomatik serime hazır hale getirilebilir.

Asfalt Distribütörü Periyodik Bakım

  • Her gün iş sonunda, şartlandırıcının altında bulunan tuş sayesinde içinde biriken nem boşaltılmalıdır.
  • Temiz bir bez ile radarın yüzeyi hafifçe silinmelidir.
  • Seviye tankları iş başında ve sonunda muhakkak kontrol edilmelidir.
  • Püskürtme barlarının hareketi hızlı ve ya fazla yavaş ise püskürtme barları üzerinde bulunan ayar vanalarından bu hızlar kontrol edilmelidir.

Dikkat: Brülörler sadece araç durur vaziyetteyken çalıştırılmalıdır. Brülörle çalışırken daima menhol kapağı açık bırakılmalıdır. Brülör, radar ve invertör üzerine asla basınçlı su tutulmamalıdır.

Asfalt Distribütörü Çeşitleri

Vimpo Yol Yapım, Bakım ve Onarım Makineleri üretim gamında 5 çeşit asfalt distiribütörü bulunmaktadır. Üç çeşit oransal-tam otomatik ve iki çeşit de manuel asfalt distribütörü üretiyoruz.

Asfalt Distribütörü Oransal Püskürtme

Otomatik püskürtme için istenilen miktar ayarlandıktan sonra panel üstünde bulunan otomatik püskürtme butonu açılır. Serim genişliğine göre püskürtme grupları açılır ve sonrasında püskürtme başlat butonu ile işlem başlatılır.

Araç duruyorken pistonlar açılmaz ve püskürtme başlamaz. Araç hareket ettirilir. Araç 2 km/sa hızı geçtikten sonra istenilen püskürtme grupları otomatik olarak açılır ve oransal püskürtme başlar. Aracın hızı artıp azaldığında radar bunu görür ve asfalt pompasının devri hangi hzıla gidilise gidilsin başta girilen istenilen miktarı püskürtecek şekilde çalışır. Araç hızı 2 km/sa altına düştüğünde püskürtme grupları otomatik olarak kapanır ve püskürtme durur.

Araç hızı 2 km/sa altına düştüğünde püskürtme grupları otomatik olarak kapanır ve püskürtme durur. Otomatik serim işlemimiz bittiğinde püskürtme gruplarını kapatıp püskürtme başlat butonu kapatılır. En son otomotik püskürtme butonu da kapatılmalıdır.

Asfalt Distribütörü Manuel Püskürtme

Asfalt Distribütöründe manuel püskürtme için manuel püskürtme butonu açılır. Dökümü istenile miktar pompa debi tuşlarıyla ayarlanır. Serim genişliğine göre püskürtme grupları açılır. Araç harekete başladıktan sonra serime başlamak istediğimiz noktada püskürtme başlat butonu açılır. Serim bitirilmek istenildiğinde püskürtmeyi durdurlmak için püskürtme başlat butonu kapatılır, pompa debi butonlarından devir sıfırlanır, manuel püskürtme butonu kapatılır.

Oransal Asfalt Distribütörü Özellikleri

Vimpo VAD Oransal Asfalt Distribütörü, oransal kontrol sistemi ile operatör tarafından belirlenmiş olan m2’ye serilmesi gereken malzeme miktarını araç hızı ve serme genişliği gibi verileri göz önüne alarak sabit tutar. Sistemin kontrolü operatör kabininde bulunan panel ile sağlanır.

Metrekareye dökülmesi istenilen malzeme miktarı girilir ve serim genişliği seçildikten sonra serimin başlaması, araç hızına göre pompa devrinin ayarlanması ve aracın durması ile birlikte serimin sonlanması otomatik olarak gerçekleşir. Toplam serilen malzeme, km, anlık araç hızı, anlık pompa devri panel üzerindeki ekrandan operatör tarafından görülebilir.

Vimpo VAD Oransal-Tam Otomatik Asfalt Distribütörleri temel olarak haznesinde bulunan bitüm bazlı malzemenin özel tasarım asfalt pompası sayesinde yere oransal bir şekilde serimini sağlar. Tahriğini PTO’dan alan değişken deplasmanlı hidrolik pompa, brülör yakıt tankı, arka tarafta sağ ve sol ek püskürtme barı, ana püskürtme barı, özel tasarım asfalt pompası, sabit deplasmanlı hidromotor, pnömatik aktüatörlü vanalar, tank içindeki malzemeyi ısıtmak için iki adet brülör, hidrolik yağ tankı, temizleme tankı, hava şartlandırıcı, radar invertör, sigorta kutusu, arka kontrol paneli bulunmaktadır. Kabin içerisinde ise ön kontrol paneli bulunmaktadır.

VAD Oransal Asfalt Distribütörü hidrolik aksanları şu şekildedir. 50 litre olan hidrolik yağ tankından gelen yağ hidro pompaya gönderilir. Hidro pompa değişken deplasmanlı piston pompadır. Hidro pompa içindeki plaka, araç hızı, serim miktarı ve serim genişliğine göre regüle edilerek gereken yağ miktarının hidromotora gönderilmesini sağlar. Püskürtme barların hareketi ve asfalt pompa hidrolik tahriklidir.

Şase altına monte edilen radar sayesinde aracın yere göre hızını okur. Radar serim genişliği ve serim miktarı ile birlikte işlenerek hidro pompa üzerinde devir kontrolü sağlar. Bu şekilde aracın hızı ne olursa olsun asfalt pompasının devrini otomatik değiştirerek serim miktarını sabit tutar.

VAD Oransal Asfalt Distribütörü, aktüatörlü vanaları ve püskürtme bar vanalarının pistonları pnömatiktir yani hava ile çalışır. Araç ana hava tankından gelen hava şartlandırıcıya girer. Şartlandırıcı içerisinde bu havanın içindeki nem ve toz filtrelenir daha sonra sağ tarafta bulunan yağ haznesi sayesinde havanın içine yağ enjekte edilir. Bu şekilde pnömatik aksanları aynı zamanda çalışırken yağlanması sağlanır. Buradan çıkan hava pinomatik valf bloklarında üretilir. Oradan da istenilen işleme göre gerekli olan vanalara ve ya pistonlara ulaşır.

VAD Oransal Asfalt Distribütörü, Tank içerisindeki malzemeyi ısıtmak için arka tarafta 2 adet otomatik brülör vardır. Brülörler 220 volt ile çalışır. Araç aküsünden alınan 12 volt veya 24 volt gerilim invertör yardımı ile 220 volta dönüştürülür. Brülör yakıt tankından gelen mazot ilk önce filtrelere girer. Buradan da brülörlere dağıtılır. Brülörlerin alev boruları tank içerisinde U şeklinde bir yapıya sahiptir. Çıkışları ise arka tarafta bacadan verilmiştir. VAD Oransal Asfalt Distribütörü Isıtma Sistemi opsiyonel olarak PMB malzemeye uygun veya kızgın yağ bar ısıtmalı şekilde tasarlanabilir.

Manuel Asfalt Distribütörü Özellikleri

Manuel asfalt distiribütöründe, yola dökülecek malzeme miktarı şoför mahalindeki elektronik kart yardımıyla operatör tarafından manuel olarak ayarlanır ve spray bar vasıtasıyla serim yapılır. Sistem kumandası operatör panelindeki butonlar yardımıyla sağlanır. M2’ye dökülecek malzeme miktarı, toplam dökülen malzeme miktarı, asfalt pompası devri, serim genişliği, araç hızı, toplam gidilen yol elektronik kartta görünür. Manuel kontrol pompa debisinin ayarlanması sırasında kullanılır.

Operatör serim genişliğini seçtikten sonra debi ayar kolu ile pompayı kumanda edebilir. Bu sırada anlık serim miktarını ve pompa devrini kg/m2 cinsinden kontrol eder. Kontrol panelindeki ekran sayesinde operatör anlık olarak serimi kontrol edebilir. Bütün pompa fonksiyonları ve ısıtma sistemleri el ile müdahale gerektirmeyen sistemler ile donatılmıştır. Serim işlemi operatör konforundan ödün verilmeden manuel olarak kumanda edilir.

Brülör yakıt tankı, arka tarafta sağ ve sol ek püskürtme barı, ana püskürtme barı, özel tasarım asfalt pompası, sabit deplasmanlı hidromotor, pnömatik aktüatörlü vanalar, tank içindeki malzemeyi ısıtmak için iki adet brülör, hidrolik yağ tankı, temizleme tankı, hava şartlandırıcı, invertör, sigorta kutusu, arka kontrol paneli bulunmaktadır. Kabin içerisinde ise ön kontrol paneli bulunmaktadır.

Aktüatörlü vanalar ve püskürtme bar vanalarının pistonları pnömatiktir yani hava ile çalışır. Araç ana hava tankından gelen hava şartlandırıcıya girer. Şartlandırıcı içerisinde bu havanın içindeki nem ve toz filtrelenir daha sonra sağ tarafta bulunan yağ haznesi sayesinde havanın içine yağ enjekte edilir. Bu şekilde pnömatik aksanları aynı zamanda çalışırken yağlanması sağlanır. Buradan çıkan hava pinomatik valf bloklarında üretilir. Oradan da istenilen işleme göre gerekli olan vanalara ve ya pistonlara ulaşır.

Tank içerisindeki malzemeyi ısıtmak için arka tarafta 2 adet otomatik brülör vardır. Brülörler 220 volt ile çalışır. Araç aküsünden alınan 12 volt veya 24 volt gerilim invertör yardımı ile 220 volta dönüştürülür. Brülör yakıt tankından gelen mazot ilk önce filtrelere girer. Buradan da brülörlere dağıtılır. Brülörlerin alev boruları tank içerisinde U şeklinde bir yapıya sahiptir. Çıkışları ise arka tarafta bacadan verilmiştir.

Isıtma Sistemi opsiyonel olarak PMB malzemeye uygun veya kızgın yağ bar ısıtmalı şekilde tasarlanabilir.

Tüm yol yapım makinelerine sahibiz. İhtiyacınız olanı ürünü bulun.

TÜM ÜRÜNLER
BAYİLERİMİZ
20`den fazla ülkede partner ve müşteri!
TÜRKİYE
TÜRKİYE

Merkez

Malıköy Anadolu OSB Mahallesi 12. Cadde No:8 Ankara Turkiye

+90312 354 8509

HİNDİSTAN
HİNDİSTAN

Vimpo Machine Pvt. Ltd. (Fabrika)

Plot No. PAP-160, Village - Shinde, TAL-Khed.Dist- Pune, Chakan phase-2 Maharashtra-410501

+91 6359-818748

MACARİSTAN
MACARİSTAN

Profi-Bagger Kft.

+36 (23) 530 890

İRAN
İRAN

MEHRAN GROUP CO.

+98 918 361 0983

RUSYA
RUSYA

MOSKOVA

SPK RESURS 119048, Efremova Street D. 20, P.2, R.2, Office 112

+7 (495) 211 43 33

FAS
FAS

AGADIR

AFRI DEVELOP TRUCKS Lot 25, B , Bab Al Madina – Tilila

00212 8 08 54 84 82

UKRAYNA
UKRAYNA

HARKOV (Харьков)

АСТРА Красношкольная наб. 2, оф. 22 61050 Харьков, Украина

+38(057)732-95-05

BAHREYN
BAHREYN

MANAMA

UCO Engineering P.O BOX 5169 Kingdom of Bahreyn

+973 399 68866

NEPAL
NEPAL

Lalitpur (Patan)

Auto-Electro Mech PVT. Bagdole, Ringroad, 44700

+977-15551172; 5191499

KUVEYT
KUVEYT

TREMCO Transport Equipments Manufacturing Company

Sabhan, Block 11, Building 224 Sabhan, Block 9, Building 100

+965 9720 6090

MISIR
MISIR

EAST EG ENGINEERING AND SERVICES TECHNOLOGY SAE

30 ST 276 New Maadi, Cairo 11742, Egypt.

Tel: +20 2 2519 3383 |Ext 139 Fax: +20 2 2519 3381

Vimpo Yol Makineleri 1997 yılında Ankara Büyük Sanayi Sitesinde kurulmuştur. Firmamız ilk günden itibaren yurt içi ve yurt dışındaki partnerlerine ve müşterilerine en yüksek kalitede hizmeti misyon edinmiştir.
TÜRKİYEHİNDİSTANMACARİSTANİRANRUSYAFASUKRAYNABAHREYNNEPALKUVEYTMISIR
  1. tck
  2. nigde
  3. balikesir
  4. cengiz-holding
  5. karaman
  6. peab
  7. izmir
  8. kalyon
  9. hatay
GÖRÜŞLER
TÜM REFERANSLAR
Vimpo Viskoz Mayi Pompa
KURUMSALVimpo Yol MakinalarıVimpo Viskoz Mayi Pompa Sanayi Ticaret Taahhüt Ltd. Şti.
+90312 354 8509